محتوا چيست ؟| مهمترین اتفاقی که می توان انتظار داشت که در وب سایت شما رخ دهد و به واسطه آن به خود ببالید , رضایت کاربران از خواندن مطالب وب سایت شما می باشد . این رضایت سر منشاء هدف اصلی شما که همان کسب درآمد از وب سایتتان می باشد , خواهد بود . 

با ما همراه باشید تا با نکات مهمی که گفته می شود برای کاربران وب سایتتان محتوای مطلوب و کاربردی تولید نمایید .

 

مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و رفتار آن ها را آنالیز نمایید.

برای کامل تر کردن مرحله قبل همانطور که به حرف های مخاطبانتان گوش می کنید باید آنها را آنالیز کنید و از خواسته هایشان مطلع شوید و آنها را در طبقه بندی های مختلف و اولویت های متفاوت قرار دهید . یکی از بهترین ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد گوگل آنالیتیکز می باشد که به وسیله این ابزار می توانید اطلاعات بسیار مفید و قابل توجهی را از رفتار کاربرانتان بدست آورید .

 

محتوا را برای کاربران تولید کنید و نه برای خود یا موتورهای جستجو

این را فراموش نکنید که کاربران هستند که آینده تجاری کسب و کار آنلاین شما را مشخص می نمایند. آن ها هستند که با خرید یک محصول و یا استفاده از یکی از خدمات شما , به روند کاری شما رونق می بخشند. پس روا نیست که محتوا در وب سایت برای کسی غیر از کاربر تولید شود. شاید الان این سوال برای شما پیش آمده باشد که پس تکلیف موتورهای جستجو و استاندارد هایی که آن ها از شما انتظار دارند تا محتوای شما را به نتایج اول جستجو ها بیاورند چه می شود ؟ در جواب این سوال باید گفت که موتورهای جستجو تمام هم و غمشان ارائه نتایجی می باشد که مورد رضایت کاربران باشد , که اگر غیر از این بود موتور جستجویی مثل گوگل دیگر امروزه این همه کاربر نداشت. پس باخیال آسوده محتوای خود را فقط برای کاربر خود تولید نمایید و این را بدانید که موتور های جستجو هم قدر دان شما خواهند شد و به مرور ارزش و کیفیت وب سایت شما را درک خواهند کرد. آن زمان است که محتوای تولید شده توسط شما همیشه در سطر اولین نتایج موتور های جستجو رخ نمایی خواهد کرد .

 

 

قبل از ایجاد کردن محتوا نظر مخاطبان خود را بپرسید.

بعد از شناسایی مخاطبان هدف شما به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و آنچه که آنها نیاز دارند را در محتوا های جدید برایشان فراهم نمایید این کار باعث می شود که آنها اعتماد بیشتری به شما پیدا کرده و به شما و یه سایتتان بیشتر وفادار خواهند شد .

 

رویدادی هیجان انگیز را برای مخاطبانتان در نظر بگیرید.

روشی دیگر برای تولید محتوای کاربر محور راه اندازی رویدادهای هیجان انگیز می باشد . این رویداد ها می توانند برگذاری یک کنفرانس یا همایش که از کاربران خود دعوت به حظور می کنید باشد . از عکس ها و فیلم هایی که گرفته می شود در محتوای سایت خود و همچنین شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان استفاده نمایید. حتی برگذاری آن رویداد ها می تواند به صورت آنلاین باشد یعنی رویداد خود را اصطلاحا به صورت وبینار برگذار نمایید . در اصل شما با این کار حسی را در کاربران خود ایجاد می کنید که آنها بخشی از یک روند تصمیم گیری مهم هستند .

از کاربران خود به عنوان مرکز محتوا استفاده نمایید.

شاید نوشتن محتوایی با مرکزیت کاربران ممکن است در ابتدا خیلی سخت باشد چون هدف شما تبلیغ محصولات و خدماتتان است. به هر حال هر چه محتوای شما بیشتر کسب و کار محور باشد و نقش کاربران در آن کم رنگ تر باشد ، مخاطبان بیشتری را از دست خواهید داد. به جای اینکه هر روز و هر دفعه که می خواهید محتوایی تولید کنید در مورد محصولاتتان و اینکه این محصولات به چه دردی می خورند صحبت کنید ، برخی از اوقات مطالبی بنویسید که مخاطبان شما را نشانه گرفته باشد. به یکی از مشکلات رایج و متداول آنها اشاره کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید و به آنها کمک کنید. زیاد دل نگران این موضوع نباشید قطعا با تولید محتوای کاربر محور فروش بیشتری خواهید داشت .

مداوم و منظم بنویسید تا به یک نویسنده محبوب تبدیل شوید

نویسندگان موفق , مداوم نوشتن را رازی برای موفقیت خود می دانند چرا که با تولید محتوای مناسب و مفید به طور منظم می توانند ماهیچه های ذهن خود را رشد بدهند و همچنین هر وقت هم مطلبی برای نوشتن نداشته باشند از افکاری که به صورت گسسته در ذهن خود دارند را با هم ترکیب کنند و مطلب مفیدی را ارائه دهند .

 

به یاد داشته باشید که خوانندگان سایت شما مطالبتان را عمیق مطالعه نمی کنند بلکه فقط به صورت سطحی به آنچه شما نوشته اید نگاه می اندازند و اگر در همین نگاه کردن بتوانیم نظر بیننده هایمان را جلب کنیم , توانسته ایم نیمی از مسیر را طی کرده باشیم !